søndag den 15. januar 2012

Mig og mine uddannelser :-)

God formiddag søde læsere.
Jeg har fået mange spørgsmål angående hvad uddannelse jeg går på, og det vil jeg så skrive lidt om nu!
Her i sommers gik jeg endelig ud af folkeskolen med umærket karakterer! Så jeg skulle self. starte på en ny uddannelse, men jeg har altid været i tvivl om hvad jeg ville. I starten (ca. i 7 klasse) var jeg 100 procent sikker på at jeg ville være fotograf! Og jeg var enda i praktik i 9 klasse hos Henrik Adamsen, som er en fantastisk mode fotograf! Og efter jeg var i praktik der, synes jeg faktisk ikke rigtig det var noget for mig. Jeg fik taget en masse billeder osv. og jeg synes egentlig det var en del sjovere at stå foran kameraet end bag kameraet. Men jeg havde ingen planer eller forhåbninger om at blive model, for, for det første er jeg for lav, og ingen erfaring eller noget, men jeg synes bare det var fedt at få taget billeder!
Men efter det..... Så begyndte jeg at ride en helt masse igen, og fik blod på tanden om at jeg skulle klare det super godt, nu når jeg synes det gik så godt med min hest! Og egentlig har jeg altid ville være berider, men den drøm er nok lidt død nu, da jeg ikke synes det går optimalt når vi er ude til stævner og jeg ikke opnår det jeg sætter mål for! Men sådan er det... Jeg bliver stadig ved med at ride, men nok ikke så målrettet som før.
I 9 klasse var det altså NU at vi skulle vælge hvad vi ville efter, og jeg vidste virkelig ikke hvad jeg skulle gøre.. Men så snakkede jeg med min veninde om hvad hun lavede, og hun sagde hun gik på handelsskolen i Helsingør, og der var en linje der hed Bodycare, som jeg synes lød meget spændende. Så jeg tænkte det var nemmeste lige dér for mig at vælge! For jeg har altid interesseret for make-up og skønhed, men da der jo er utrolig lille chance for at komme ind på CPH-west så tænkte jeg at HG(som det hedder) nok var meget godt "imellemtiden" til at finde ud af hvad jeg vil. Men det man laver er at man har 2 fag + bodycare om ugen, også skifter man fag hver anden måned, og skal op til prøver til sidst. Og i bodycare får vi frisører, stylister, kosmetologer, ALT ud på skolen og lære os om forskellige ting, som fx. voksbehandlinger, hvordan man farver hår, ligger alle slags make-up, så det er rigtig spændende og lige noget for mig.
Men eftersom jeg har gået der i et halvt hår nu, har jeg egentlig mere lyst til at gå på gymnasiet, eller en designer skole- for jeg ELSKER fashion, tøj, make-up, designere osv!! Og jeg er meget kreativ. Så jeg tror jeg skifter skole til næste år, jeg er bare i et kæmpe dilemma om hvad.. Men det håber jeg kommer lige pludselig!
Håber i gad at læse det, kæmpe kys <3



Ingen kommentarer: